HTML

Megszületett

Friss topikok

  • bellus: "Mami, mi a mondanivalód?" (2012.06.12. 13:07) 4. kép és az aktualitások
  • bellus: egyébként belóg a szállásunk csücske is(balról) hihetetlen, hogy mennyire megváltozott a táj és a ... (2012.05.26. 13:16) Képes beszámoló...
  • bellus: verseny!!!!állítsátok a gyerkőcöket érkezési sorrendbe! (rokonok kizárva.bocsi, de így fair.)Jutal... (2011.01.25. 12:32) csörgedez a tornászvér???:)
  • Forestné: Sziasztok! Milyen nagyot nőttek a gyerkőcök! S olyan bájos pofija van mindkettőnek!!! :-))) Azok... (2010.06.21. 09:13) újra itt vagyok
  • GlóriaDeo: Sziasztok! Azért jelentkezem, mert hétvégén Sopron környékére megyünk osztálykirándulni, és vasár... (2010.04.25. 21:41) Már jó régen...

Az első teljes nap itthon

2008.09.06. 22:39 vighpajti

Egy nagy bűnöm bevallásával kezdem: a fotó a munkahelyi gépemen van - és most szabit is vettem ki - szóval még néhány napot várni kell a csodás látványra. (de: Türelem rózsát terem !)

:)

Nagyon szépen köszönöm az újabb gratulációkat, szeretetetekkel teli leveleiteket, bíztatást és az örömötötök megosztását. Mindezek nagyon nagyon jól esnek, és nagy lelki erőt adnak. Mégegyszer köszönöm szépen.

 Bizony a tegnap esti "részleges kituratásom" az ágyikómból, nyugovóra tértem után még meghatóbb érzéseket ébresztett bennem. Ott feküdtem a fiam mellett és hallgattam a szuszogását, mocorgását, meg a többi kis hangocskát amit elalvásom előtt még felfogtam. Nagyon megható volt. - Természetesen a spártai nevelés feltétlen híve vagyok, tehát soha nem gondoltam volna, hogy bármelyik gyermekem is az ágyikómban alhat. A másik különös, de egy kicsit könnyebben megfogalmazható érzés, a rámtörő felelőség volt; ezt már a korházban is éreztem párszor. Annyira kis gyámoltalan egy ilyen kis picúr, és minden amit "érte" teszünk, még a nem tetszését is elnyeri. No, igen gondolom ezt minden első gyermekes "apuka" részben átéli, talán kicsit több esélyük van kihúzni magukat a "baba ellátásának munkáiból". Most ismét már alszik a kis családom, én meg gondoltam az első felsírást és "éjszakai etetést" inkább ébren várom meg.

A tegnap éjszaka élménye nagyon különleges volt - lehet, egy hét múlva már mindennapi lesz mindez a program:). Két-három nyöszörgésre ébredés általában csak egy szimpla etetés, majd reggel ötkor a megfejthetetlen rejtély... ugyan mi baja, enni már nem kér, de megy a kis rinya ??? A feltételezhető megoldást ma tudtam meg anyósomtól: a korházban ugyanis ekkor indult az élet, és ekkor fürdették a babákat. Kiváncsi vagyok, hogy még ma reggel is kísérteni fog e a korházi fürdés réme - jobban örülnék azért, ha már nem :). Egyébként a korházban kaptam babafürdetési leckét - mondjuk számomra csak szárazedzés volt, de azért még így is hasznos. Talán az egyik legviccesebb dolog a korházban, hogy bármilyen gyermekápolási folyamatról tágították a kis butuska fejemet, mindig felhívták a figyelmemet, hogy arra a legjobb szer patikában kapható, ez egyben a legolcsóbb is, és a többitől alergiás lehet a gyerek, majd Judit 3 nagy csomag repicuccot kapott a konkurens gyártóktól. Persze csupa illatosított, stb, stb, :). ...és még a papokról mondják, hogy bort iszik és vizet prédikál - én még egy prédikációt sem hallotam egyébként a vízről:). Ma megvolt az első itthoni fürcsi is: tényleg hasznos volt a "korházi képzésem", mert Farkas valahogy elfelejtette, hogy az anyaméhben is lubickolt és az tuti jó volt, és igyekezett minden szabadulóművészt megszégyeníteni a produkciójával :), végül azért az én akaratom győzött:). Pár hasznos dolgott a témában megosztok veled, hátha szükséged lesz rá. A fürdetéshez van egy speckó fogás, a gyerkőc feje alatt kell átlósan átnyúlni és a vállát átfognunk a markunkkal, teljesen szoros bilincsként bezárva. A hüvelykujjunk a válla fölött a maradék a hónaljában, de mielőtt megmozdítod tutira össze kell érinteni az ujjaid végét, hogy teljesen biztos legyen a fogásod - erre tényleg szükség van, gyermekünket, mint ellenfelet soha nem szabad ilyen szituban lebecsülni :). A másik kezünkkel a popó irányából kell a csöpp kis test alá nyúlni, hogy felemelhessük. Ha a kádban van ezzel a kezünkkel moshatjuk. Ha a szobába fürdetünk, akkor érdemes hideg és meleg vizet is pluszban bekészíteni a bekevert vizű kiskád mellé. A vízoszlop magassága kb. 5 cm legyen (egy hüvelykujjnyi), hogy a baba köldökét ne érje a víz. A gyermek feltételezhetően végig ordítani fog, ennek ellenére kedvesen kell hozzá beszélni, nyugodt hangon és nem szabad hirtelen mozdulatokat sem tenni. Ha kivettük és megtörölgettük, a köldökét és környékét alkohollal kell megtisztogatni (erre írnak receptet a korházban - szóval nem emmiatt kell egy sörért leugrani a boltba). Ha elillant az alkohol be lehet púderozni,  a kis hajlatokat meg egy vattával szintén gyógyszertárban kapható tiszta parafinolajjal kell megtörölgetni. Ha valamit pontatlanul írtam le, kérem a gyakorlott anyukákat, hogy hozzászólásukban igazítsanak helyre - még kezdő vagyok :).

Szóval nagy élmény volt a fürdetés :)

Most egyébként egy káoszraktárnak tűnik a szobácskánk, a kiságyat már összeraktam, de még nincs pelenkázónk, így az asztalunkat használjuk erre is. Eddig itt volt anyósom és rengeteget segített, Édesanyámat holnapra várjuk...

Ja, Judit ma már személyesen játszott a Prizeeon és persze fel sem merült, hogy elveszti a pizzaszeletét, de nagyon szomorú volt, hogy szinte minden játékból az első pályák valamelyikére juttattam vissza a bénázásommal (de remélem helyrehozza a hibáimat)

 

szép álmokat!

Előd

 

 

------------------------------------------------------------

 


paypal pénzkivétel 


 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása